Mooie luistercijfers voor Radio 10 en Qmusic

19-05-2020 (14:24) - Media

Radio 10 is de grootste commerciële zender van Nederland in zowel haar kerndoelgroep als in de doelgroep 10+ in de meetperiode maart-april ’20. Dat meldt de radiozender naar aanleiding van de publicatie van de meest recente luistercijfers van NLO/GfK.
 
Met een marktaandeel van 14,1 procent in de belangrijkste doelgroep 30-59 jaar laat de zender een stijging zien van 12 procent ten opzichte van dezelfde meetperiode vorig jaar. Ook de online beluistering van het radiostation is gegroeid. Deze is in maart en april van dit jaar 30 procent hoger uitgekomen dan in 2019.
 

Qmusic

Ook Qmusic heeft een mijlpaal bereikt. Voor het eerst sinds de oprichting in 2005 is de radiozender marktleider in de doelgroep 20-49 jaar. Het marktaandeel is in de periode maart-april 16,4 procent. Dat is het hoogste dat de zender ooit behaald heeft. Zenderbreed groeit Qmusic al 23 maanden ten opzichte van dezelfde periode het jaar ervoor, blijkt uit de lusitercijfers van NLO/GfK.

Bureaus

Marketing

Economisch