NDC mediagroep en de Persgroep Nederland slaan handen ineen op advertentiemarkt

18-05-2017 (12:06) - Media

Vandaag maken de directies van de NDC mediagroep en de Persgroep Nederland een strategische partnership bekend. De Persgroep Nederland zal de advertentieverkoop van het dagblad, weekblad en het digitale portfolio van de NDC mediagroep aan nationale adverteerders gaan verzorgen. Daarmee zal de huidige samenwerking van NDC mediagroep met ProMille Media eindigen.


200 weekbladen

Door deze overeenkomst zullen de drie regionale dagbladen van NDC mediagroep (De Leeuwarder Courant, Dagblad van het Noorden en het Friesch Dagblad) op de advertentiemarkt gekoppeld worden aan de acht regionale dagbladen van ADR Nieuwsmedia. Ook zullen de meer dan 30 weekbladen van NDC mediagroep gekoppeld worden aan de 200 weekbladen van de Persgroep Nederland en andere reeds aangesloten uitgevers. Daarnaast zal het volledige NDC digitale portfolio ontsloten worden voor de adverteerders en bureaus van de Persgroep Nederland. 


ProMille Media

De overgangsperiode start vanaf 1 september en duurt tot 1 januari. Op dit moment werken beide partijen al samen op het gebied van content en distributie. De klant staat centraal in de komende overbruggingsperiode. NDC mediagroep zal de bestaande campagnes die lopen via ProMille Media bij haar huidige klantenportfolio uiteraard respecteren.

logische partij
Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: “NDC is voor ons een logische partij om mee samen te werken. Onze portfolio’s zijn volledig complementair en de passie voor regio en regiojournalistiek is bij beiden heel groot. Samen kunnen we nationale adverteerders veel dichter en gerichter bij hun consument brengen met onze regionale en lokale merken”

krachtenbundeling
Dina Boonstra, CEO NDC mediagroep: “Wij zetten bewust in op deze krachtenbundeling op de nationale adverteerdersmarkt. Wij geloven in de kracht van de combinatie van lokale (weekbladen) en regionale (dagbladen) media, in zowel print als online. Partijen die dezelfde filosofie aanhangen moeten elkaar opzoeken. In het snel veranderende medialandschap, gekenmerkt door schaalvergroting, is dit van groot belang”.


Bureaus

Marketing

Economisch