Nederlandse mediapartijen worden partner in nieuw online platform

08-02-2018 (08:00) - Media

Het platform start eind maart 2018 en biedt meer kwaliteit, standaardisatie en gemak voor media-inkopers op de digitale advertentiemarkt. Het productaanbod bestaat uit onder andere display- en videoproducten en ondersteunt zowel directe als programmatic media-inkoop.

Vandaag maken de Nederlandse mediapartijen BrandDeli, FD Mediagroep, NDC Mediagroep, de Persgroep Nederland, Talpa Networks, Telegraaf Media Groep, RTL Nederland en Ster bekend dat zij gezamenlijk partner worden van de nieuwe portal Buy-media.nl.

Bij de start in maart kunnen de eerst testcampagnes in het Buy-media.nl platform geboekt worden. Vervolgens In het tweede kwartaal worden er trainingen bij mediabureaus georganiseerd om het platform optimaal te leren kennen en gebruiken. Daarnaast gaan er nieuwe producten en mogelijkheden geïntroduceerd, zoals bijvoorbeeld de integratie van de NOBO bereiksdata en verdere uitbreiding op het gebied van audience targeting.

Het platform maakt gebruik van de ervaringen en systemen van het Buymedia-platform dat al twee jaar actief is in België. Sommige uitgevers daar verhandelen al meer dan 80% van de digitale media via het platform. Verschillende Belgische mediabureaus werken aan directe integratie van hun systemen met het platform waardoor het onderdeel uitmaakt van de dagelijkse activiteiten van steeds meer mediaplanners.

Frank Volmer, Algemeen Directeur Ster: “Deelname van Ster aan Buy-media.nl past in onze initiatieven om het inkopen van media makkelijker te maken zodat de aandacht gaat naar optimalisatie van die media. Het platform wordt gedragen door kwalitatieve media die zich conformeren aan kwaliteitsstandaarden. We denken dat dit zal de markt verder vooruit helpen.”

Erik Roddenhof, CEO de Persgroep Nederland: "Onze overtuiging is dat meer samenwerken tussen uitgevers de juiste weg vooruit zal zijn. De lancering van Buy-media in Nederland is daar denken we een goede stap in waardoor we samen een betere dienstverlening naar onze adverteerders bieden.”

Janou Kessels (foto) zal bij de start het Buy-media.nl team komen versterken als Director Market Development Nederland. Haar belangrijkste rol is om het gebruik van het platform door media-inkopers te ondersteunen en de wensen vanuit de markt om te zetten in concrete ontwikkelplannen.

 


Bureaus

Marketing

Economisch