Nieuw smoel voor HP/De Tijd

28-08-2017 (15:15) - Media

HP/De Tijd heeft met het te verschijnen septembernummer een volledig opgefriste vormgeving en een nieuwe kopletter, de Nocturne. Deze moderne letter appelleert tevens aan het retro-gevoel. “Hij doet mij weer denken aan de gloriedagen van de aloude Haagse Post,” zegt hoofdredacteur Tom Kellerhuis. “De karaktervolle vorm past bij de krachtige en journalistieke inhoud: helder, duidelijk en een beetje brutaal.” 


“Je oog blijft eraan haken,” vinden artdirectors Frédérique Schimmelpenninck van der Oije en Andrea Friedli, die getweeën het nieuwe artdirectorsteam van HP/De Tijd vormen. 


urgente uitstraling

Bij een nieuwe kopletter hoort een nieuw geluid. “We hebben dus meteen maar onze gehele vormgeving geüpdatet. We zochten een letter die chique en elegant was, in combinatie met een serieuze en urgente nieuwsuitstraling. HP/De Tijd krijgt hierdoor nog meer bladritme en smoel, precies waar we naar op zoek waren,” aldus Tom Kellerhuis
 

Bureaus

Marketing

Economisch