Nieuwkomer Booking.com bestormt Instagram Top 100 Q3

12-10-2021 (12:24) - Media

Welke merken hebben dit derde kwartaal een plekje weten te bemachtigen in de Instagram Top 100? Social media bureau Somention maakt de klassering van de 100 meest invloedrijke merken op Instagram van Q3 bekend. Het onderzoek is gehouden onder Nederlandse- en internationale merken met een Nederlands Instagram account. Het onderzoek focust zich op de meest populaire Instagram accounts, gemeten op engagement rate in combinatie met het aantal volgers.
 
Dit kwartaal kent een nieuwe top 3 met opvallende nieuwkomers. Waar de Efteling in Q2 nog bovenaan stond, moeten zij nu genoegen nemen met een 3e plek. Bol.com neemt de vertrouwde koppositie weer over. Maar de grootste winnaar van dit kwartaal is Booking.com. Met een stijging van 27 plekken is Booking.com de meest verrassende nieuwkomer in de top 3. Met heerlijke vakantie content en kwalitatief hoogstaand community management (in vrijwel alle talen), weet Booking.com de juiste snaar te raken bij haar volgers.
 

Beste 20 Instagram accounts Q3 in 2021

1. @bol_com
2. @bookincom
3. @efteling
4. @theoceancleanup
5. @unilever
6. @annefrankhouse_official
7. @giethoorn_village
8. @vangoghmuseum
9. @netflixnl
10. @walibihollandofficial
11. @rijksmuseum
12. @lowlands_fest
13. @shell 
14. @videolandonline
15. @wondr.experience
16. @gemeenteamsterdam
17. @schorembarbier
18. @hunkemoller
19. @coolblue
20. @visitkeukenhof
 
De volledige lijst van de Instagram Top 100 is hier te bekijken.

Bureaus

Marketing

Economisch