NPO-zenders scherper gepositioneerd met redesign van KoeweidenPostma

17-04-2018 (13:37) - Media

Vanaf deze week hebben de NPO-zenders een nieuwe identiteit, waarmee het bedoeling is dat de positionering ten opzichte van concurrenten, ook internationaal, wordt aangescherpt.

 

Hugo van den Bos, strategy director KoeweidenPostma: ‘De grootste uitdaging was de samenwerking tussen alle creatieve bureaus en de verschillende afdelingen van de drie netten. Daar heeft elk van de partijen een topprestatie geleverd. Dit was het meest complexe project dat we ooit hebben gedaan en daarmee ook één van de mooiste.’ 

 

dutch design

De zenderidentiteiten moeten de identiteit van de zenders verschillende zenders afzonderlijk versterken en daarnaast duidelijk maken dat de zenders onderdeel zijn van één en dezelfde familie. Iedere zender heeft een eigen vormgeving, inclusief sound-identity en voice-over. Dat is terug te zien in promo’s, teasers en zender-idents rond de reclameblokken. 


Dagelijks kijken bijna 4 miljoen mensen naar de programma’s van de publieke omroep. Voorgaande herpositioneringen werden uitgevoerd door internationale partijen, dit keer besloot de NPO alleen Nederlanders in te schakelen.  Na een pitch kreeg KoeweidenPostma de opdracht. Samen met de bureaus OOQ (NPO1), Holland Centraal (NPO2) en Woodwork (NPO3) is de nieuwe netstyling voor alle drie de zenders ontwikkeld. Voor sound design is samengewerkt met KHMusic (NPO1 & NPO2) en Massive Music (NPO3).


credits

Creative direction
Rogier Bisschop
Eddy Wegman

Strategy direction
Hugo van den Bos

Design
OOQ
Holland Centraal
Woodwork

Sound design
KHMusic
Massive Music

 


Bureaus

Marketing

Economisch