Ocean lanceert samen met Westfield Mall de eerste digitale ‘Stay Safe’ tool

19-05-2020 (14:25) - Media

Ocean Outdoor Nederland ontwikkelde afgelopen weken de eerste digitale Stay Safe augmented reality tool. Launching partner Westfield Mall of the Netherlands, neemt als eerste deze tool in gebruik. Deze innovatieve applicatie detecteert voorbijgangers in het winkelcentrum en wijst ze erop, via het digitale scherm, wanneer zij te weinig afstand van elkaar houden.
 
De digitale ‘stay safe’ applicatie is een tool die het publiek, dat langs het digitale scherm loopt, detecteert en gelijktijdig op het scherm toont met een grote grijze cirkel van 1,5 meter om ieder persoon heen. Wanneer men minder dan 1,5 meter afstand van elkaar houdt, kleurt de cirkel rood. Op deze manier worden mensen gewezen op het feit dat er te weinig afstand wordt gehouden. Zodra men weer genoeg afstand bewaart, kleurt de rode cirkel weer grijs.
 
Johan van Doorn, Shopping Centre Manager van Mall of the Netherlands: “In deze uitdagende tijden is het onze prioriteit om de gezondheid van onze bezoekers, retailers en medewerkers te beschermen. We werken met al onze ondernemers en partners samen om een zo veilig mogelijke omgeving te realiseren en vragen ook bezoekers rekening met elkaar te houden. Het is geweldig dat wij samen met Ocean Outdoor deze innovatieve tool in Mall of the Netherlands kunnen lanceren om onze bezoekers daarbij te helpen."
 
De ‘Stay Safe’ tool is inzetbaar voor elk ander interactief digitaal scherm van Ocean Outdoor in Nederland. De applicatie is op het eigen platform van Ocean Outdoor ontwikkeld, waardoor makkelijk inzetbaar is en gecustomised kan worden aan iedere omgeving. 
 
 

'Stay Safe' Tool Westfield Mall of the Netherlands from Marketing Ocean on Vimeo.


Bureaus

Marketing

Economisch