Peter van der Vorst nieuwe Directeur Content en Marketing bij RTL

11-02-2019 (12:08) - Media

RTL kondigt aan dat de functie Directeur Content en Marketing per 1 maart wordt ingevuld door Peter van der Vorst. Hij wordt eindverantwoordelijk voor alle vormen van content op de zenders en digitale consumentenplatformen van RTL, zoals RTL XL en Videoland. Onder zijn verantwoordelijkheid valt ook de marketing van de content.
 

CEO van RTL, Sven Sauvé over de aanstelling van Van der Vorst: “Wij werken al jaren zeer succesvol samen met Peter als presentator en producent. Peter kent het volledige spectrum van het programma maken, zowel voor als achter de schermen. Keer op keer laat hij zien dat hij goed aanvoelt welke thema’s er spelen in de maatschappij en vertaalt hij deze inzichten door naar prachtige programma’s. Bovendien heeft hij een heldere en inspirerende visie op de ontwikkeling van het medialandschap. Als je dat optelt bij zijn ondernemerschap en lef om te vernieuwen, is hij de perfecte persoon om de brug naar onze fans te versterken. Ik ben heel blij dat hij de keuze heeft gemaakt om ons directieteam te komen versterken.”
 

ruim 25 jaar bij RTL

Peter van der Vorst is ruim 25 jaar werkzaam voor RTL, zowel als producent als presentator. In die hoedanigheden maakt hij onder andere ‘Van der Vorst Ziet Sterren’, ‘Married at First Sight’ en ‘Verslaafd’. Vanaf 1 maart start Van der Vorst in zijn nieuwe functie bij RTL. Zijn activiteiten voor zijn productiehuis Vorst Media bouwt hij in de loop van het jaar geleidelijk af. Vanaf 1 januari 2020 gaat hij fulltime aan de slag in zijn nieuwe functie en stopt hij als presentator en producent. Tot die tijd blijft hij in 2019 bij RTL 4 te zien als presentator van ‘Van der Vorst Ziet Sterren’, ‘Married at First Sight’ en ‘Verslaafd’. Ook blijft hij de rest van dit jaar verbonden aan RTL Boulevard, waaraan hij al sinds de start in 2001 zijn bijdrage levert.


over Van der Vorst 

Van der Vorst begint zijn carrière in 1989 bij de KRO, VARA en NOS Radio. Hij schrijft in zijn beginjaren onder meer voor De Gay Krant en werkt jarenlang als verslaggever, eindredacteur en gedelegeerd producent bij Joop van den Ende Producties, Eyeworks en EVA Media. Sinds 1996 is hij te zien als presentator bij RTL 4. In 2009 start Van der Vorst samen met Nathalie Harari zijn productiehuis Vorst Media dat voor zowel RTL, de NPO als SBS programma’s maakt. In 2015 werd het bedrijf overgenomen door Talpa Media.

Bureaus

Marketing

Economisch