Qmusic nummer één onder jongeren, Radio 10 snelst stijgend

23-10-2018 (10:19) - Media

In de nieuwste meetperiode, waarvan de cijfers zojuist bekend zijn geworden, is het marktaandeel van Qmusic opnieuw gestegen.


Qmusic noteert een stijging van 9% (van 13,7% naar 14,9%) ten opzichte van dezelfde meetperiode vorige jaar in de belangrijke commerciële doelgroep 20 - 49 jaar. De zender handhaaft hiermee een sterke tweede positie. Onder jongeren is Qmusic de best beluisterde zender.


In de doelgroep jongeren en jong volwassenen 15 - 34 jaar is Qmusic zelfs gestegen tot de nummer één zender van Nederland. Het marktaandeel in die doelgroep bedraagt maar liefst 19,5%. Qmusic laat in deze doelgroep marktleider Radio 538 (18,8%) en Sky Radio (9,7%) achter zich. 


radio 10

Het marktaandeel van Radio 10 stijgt binnen één jaar met 42% naar 9,2% in de doelgroep 10+. In dezelfde meetperiode vorig jaar was dit nog 6,2%. Het radiostation verbreekt in de meetperiode augustus-september’18 voor de vijfde maal dit jaar haar eigen luistercijferrecord en stijgt van de zevende naar de vierde positie.

 


Bureaus

Marketing

Economisch