Radio 538 koploper in doelgroep 20-49 jaar

18-06-2019 (11:35) - Media

Radio 538 is marktleider in de doelgroep 20-49 jaar en staat aan kop met een marktaandeel van 17,3 procent. Het aandeel is nagenoeg even hoog als in dezelfde meetperiode vorig jaar (17,5 procent). Dit blijkt uit de vandaag gepubliceerde luistercijfers van NLO/GfK.


De nieuwe ochtendshow van 538 is het best beluisterde programma in dat tijdvak. Ten opzichte van de vorige meetperiode is de afstand tot de andere ochtendshows gegroeid. De afstand tot de nummer twee is 38 procent (in 20-49 jaar). 'De Coen en Sander Show' is in 20-49 jaar nog altijd de nummer één onder de middagshows, het marktaandeel van het programma groeit in één jaar tijd van 17,4 naar 18,0 procent.


Menno de Boer - radio director 538: 'We zijn ontzettend blij dat we met 538 bijna op hetzelfde niveau zitten als precies een jaar geleden. En ook de '538 Ochtendshow met Frank Dane' en 'De Coen en Sander Show' scoren prachtige cijfers! Alle collega’s voor en achter de schermen werken keihard en ik ben echt erg trots op het hele team.' 


Bureaus

Marketing

Economisch