Roularta neemt LandLeven over van Reed Business Information

12-09-2017 (19:28) - Media

Roularta Media Group (RMG) heeft het voornemen om het Nederlandse maandblad Landleven over te nemen van Reed Business Information, onderdeel van RELX Group. Het management zal gevoerd worden door Senior Publications Nederland, onderdeel van RMG.


Landleven is een multimediamerk; het bereikt de doelrgoep onder meer met het maandelijkse magazine Landleven. Het blad bestaat al 20 jaar en heeft een verkochte oplage van 112.000 exemplaren, waarvan 96.000 abonnementen. Het telt 681.000 lezers.


nostalgie

Landleven straalt de authenticiteit, gezelligheid, rust, nostalgie en knusheid van het buitenleven uit. Het maandblad verschijnt op 164 pagina’s en bevat reportages over de countryside: tuintips, recepten, dieren, natuur, uitjes, doe-het-zelven en nog veel meer. Behalve de reguliere edities wordt jaarlijks een aantal speciale nummers uitgegeven.


De  community van buitenmensen wordt ook bereikt met de dagelijkse newsletter (120.000 lezers), social media (30.000 likers/followers op Pinterest, Instagram, Facebook en Twitter), de website (84.000 unieke bezoekers per maand) en twee grote evenementen per jaar, "Beleef Landleven" en "Landleven Winter", die samen 47.000 bezoekers lokken. Via "Landleven Winkel" worden heel wat producten verkocht aan de leden van Landleven.


360°-merkenstrategie

Landleven past in de 360°-merkenstrategie die Roularta de laatste jaren heeft ontwikkeld voor zijn magazines, zoals Trends, Knack, Sport Voetbal Magazine, Nest, Plus Magazine, Datanews, en andere. Net als Landleven creëerde Roularta voor deze sterke magazinemerken websites, events, beurzen, opleidingen, newsletters, social media, speciale edities en diverse andere relevante line extensions.


De integratie van Landleven binnen SPN zal in het laatste kwartaal van 2017 plaatsvinden.


Bureaus

Marketing

Economisch