Sanoma vergroot belang SCOUPY

26-06-2018 (15:24) - Media

Vandaag maakt Sanoma bekend dat ze haar belang in SCOUPY verder vergroot. Ook krijgt het een nieuwe baas, Maurits Priem gaat SCOUPY vanaf 1 september leiden. De oprichters van Scoupy gaan zich richten op internationale expansie van het platform.


Kees Wilbrink, Commercieel directeur Sanoma: “Zes jaar geleden is Sanoma als investeerder ingestapt in een startup. We integreren nu een succesvol en zeer snel groeiende scale-up verder in ons portfolio. Hiermee maken we het voor onze adverteerders nog aantrekkelijker en eenvoudiger om de unieke propositie van SCOUPY te combineren met het enorme bereik van Sanoma."

 

synergie

SCOUPY is de afgelopen jaren uitgegroeid tot een sterk platform in de FMCG-markt. De propositie van SCOUPY, gericht op het realiseren van aankopen en het aggregeren van aankoopdata, wordt versterkt door het mediabereik van Sanoma. Door de integratie van beiden in één FMCG-salesteam ontstaat een op trial en penetratie gerichte totaalpropositie. De combinatie van data van Sanoma en SCOUPY laat zien wat consumenten kopen, waar ze dat kopen en via welke kanalen ze te bereiken zijn.

 

internationaal

De oprichters van SCOUPY, Geert Luyendijk, Jeroen Lubbers en Valentijn Bras, gaan zich richten op uitbreiding in het buitenland. Valentijn Bras namens de oprichters: “Na de snelle groei in Nederland kijken we nu naar andere landen. We blijven middels zitting in de raad van advies betrokken in Nederland. De ontwikkeling in Nederland is een belangrijke springplank voor het buitenland.”

 

voorwaarts

Nieuwe directeur van SCOUPY Maurits Priem: "Ik kan niet wachten om bij te dragen aan de volgende fase van dit succesvolle platform, met een gedreven team en maandelijks honderdduizenden actieve gebruikers, dat bijna voor ieder A-merk in Nederland actief is. Samen met onze klanten gaan we de toekomst van conversiegerichte en datagedreven marketingoplossingen verder vormgeven.”


Bureaus

Marketing

Economisch