Social Media Monitor MMA: LINDA. en ELLE meest populair

11-05-2017 (18:27) - Media

 In het eerste kwartaal van 2017 is het aantal likers/volgers van magazine merken op social media met 4% gestegen ten opzichte van het vierde kwartaal 2016. Vooral het aantal volgers op Instagram (+14%)  en YouTube (+11%) nemen fors toe. De meest populaire magazine merken op social media blijven Voetbal International, LINDA. en ELLE. Dit blijkt uit de Social Media Monitor die voor de derde keer door Magazine Media Associatie (MMA) is gepubliceerd.


Magazine merken hebben het grootste aantal likers/volgers op Facebook (53,2%), gevolgd door Twitter met een aandeel van 19,6% en Instagram met 18,1%. Het aandeel van Instagram stijgt sterk.



LINDA. en ELLE meest populair
De meest populaire magazine merken op social media blijven Voetbal International, LINDA. en ELLE. De sterkste toename van het aantal likes/volgers is zichtbaar bij de merken Stoer!, AD Magazine, Historisch Nieuwsblad, Plus Magazine, Elsevier en Story. Ook een aantal merken van Hearst Netherlands (ELLE Decoration, ELLE Eten, Men’s Health, Women’s Health), New Skool Media (Seasons, Roots, Vorsten) en de dagblad magazines van De Persgroep behoren verder tot de grote stijgers. Bij bijna alle merken die zijn gemeten stijgt het aantal likers/volgers.


Bureaus

Marketing

Economisch