Ster lanceert reclame kijkende robot AdScan

07-02-2019 (14:28) - Media

Ster lanceert vandaag de reclame kijkende en -waarderende robot AdScan. De robot is het resultaat van twee jaar intensief onderzoek en biedt elke adverteerder een snelle gratis pre-test om in kaart te brengen welke elementen beter of minder scoren. 


De stichting doet al jarenlang onderzoek naar reclame met het instrument AdMeasure. Dit biedt adverteerders nieuwe inzichten voor het vergroten van de effectiviteit van campagnes op tv, radio en online. De machine learning-tool AdScan kan hier een belangrijke rol bij gaan spelen. 


gratis

Op basis van de inhoud van reclames doet de tool een voorspelling over hoe een panel van 100 mensen een reclame beoordeelt. AdScan combineert daarbij historische paneldata, computer vision en slimme algoritmes om zo tot een analyse te komen. 


Frank Volmer
, algemeen directeur Ster: 'AdScan is mooi voorbeeld uit het grote aanbod
wat Ster potentiële adverteerders kan bieden aan service. Deze toegankelijke reclamewaarderingstool levert binnen 20 minuten een adviesrapport dat kan bijdragen aan het succes van een campagne. Omdat we het belangrijk vinden dat iedereen kwalitatief onderzoek over zijn of haar campagne kan krijgen hebben we besloten de tool gratis beschikbaar te maken.'


Bureaus

Marketing

Economisch