Supporters zoeken de krant op tijdens sportevents

14-08-2018 (15:54) - Media

Onderzoek toont aan dat grote sportevenementen ervoor zorgen dat advertenties van kranten beter bekeken worden.


Supporters willen elke minuut volgen van hun favoriete team, hoogtepunten delen met andere fans en deelnemen aan discussies. Het beste voorbeeld is toen Belgie doordrong tot de laatste ronden van het WK. Maar liefste één derde meer bezoekers leverde dat op voor de mobile site van de Belgische krant Het Laatste Nieuws. Verkopen van printedities stegen ook, zegt Media Research. 

 

inhakers

Campagnes tijdens de wedstrijdperiode werden ook beter opgemerkt. Uit onderzoek blijkt dat bijna twee derde achteraf zich de campagne die zijn onderzocht nog kon herinneren. Vooral mannen zijn in dit getal vertegenwoordigd. Merken krijgen meer aandacht als nieuwsitems door lezers belangrijker worden gevonden, reden voor het Laatste Nieuws om op de laatste zaterdag van de finale de tweede en derde pagina van de krant beschikbaar te stellen aan adverteerders die wilden inhaken op de wedstrijd. 

 


Bureaus

Marketing

Economisch