Talpa Network Radio: '2019 zeer geslaagd jaar'

21-01-2020 (12:47) - Media

Het gezamenlijk marktaandeel van de radiozenders van Talpa Network in de doelgroep 20-49 jaar is gestegen van 41,1 procent in 2018 naar 42,2 procent in 2019. Radio 538, Sky Radio, Radio 10 en Radio Veronica bereiken samen wekelijks 7,1 miljoen unieke luisteraars. Dat blijkt uit de dinsdag gepubliceerde luistercijfers van NLO/GfK.
 
Radio 10 groeide in de doelgroep 20-49 jaar 28 procent en in de doelgroep 10+ 16 procent. In de kerndoelgroep 30-59 jaar groeit het marktaandeel met 15 procent naar 12,5 procent. Sky Radio had in 2019 3,1 miljoen luisteraars per week. Vooral bij de doelgroep 20-49 jaar doet het non-stop muziekstation het goed. In de periode november-december had de zender een uitschieter met 3,5 miljoen luisteraars. Radio 538 is in 2019 marktleider in de doelgroep 20-49 jaar met 16,3 procent marktaandeel. De radiozender wist ook de meeste luisteraars te bereiken, 3,3 miljoen.
 
Het digitale bereik van alle Talpa Network stations steeg met 17 procent naar 4,2 miljoen streamluisteraars gemiddeld per maand (Triton Digital, 2019 vs. 2018). Onlangs zijn LINDA.Radio en SHOUT OUT gestart. Inmiddels vindt ruim 32 procent van de online beluistering plaats via een JUKE-player

 


Bureaus

Marketing

Economisch