TikTok Top 25: G-Star RAW pakt koppositie met Snoop Dogg-campagne

20-10-2021 (11:27) - Media

Social media bureau Somention presenteert de nieuwe ranking van de Nederlandse TikTok Top 25. Na de Instagram Top 100 van afgelopen week, is Somention nu in de wereld van TikTok gedoken.
 
Social media bureau Somention brengt in kaart welke Nederlandse én internationale merken met een Nederlands account, het beste hebben gecreëerd en daarmee het meest succesvol zijn op TikTok. Door middel van onafhankelijk onderzoek worden de accounts beoordeeld op basis van het aantal volgers en de engagement rate, waardoor duidelijk wordt welke merken zich onderscheiden met originele, onderscheidende en spot-on content.
 

G-Star RAW nummer 1

G-Star RAW was de absolute nummer één als het gaat om de meest succesvolle inzet van TikTok in dit kwartaal. Daar heeft de samenwerking met rap-icoon Snoop Dogg zonder twijfel een rol in gespeeld. De video met Snoop Dogg zelf heeft op het moment van schrijven bijna 10 miljoen views, maar ook de #SayItWithchaBooty campagne die eraan vasthangt zorgt voor succes op het platform.
 
Daarnaast heeft ook Rituals Cosmetics weer goed gepresteerd dit kwartaal en behoudt met hun content de derde plek in de lijst. ING Nederland is een opvallende nieuwkomer en weet met een combinatie van informeren en entertainment een tweede plek te bemachtigen. 
 

De Nederlandse TikTok Top 25 Q3

1. @gstarraw
2. @ingnederland
3. @ritualscosmetics
4. @rodekruis
5. @intertoys.nl
6. @candymansnoep
7. @albertheijn
8. @pathe
9. @netflixnl
10. @topnotch_nl
11. @kfcnederland
12. @schipholairport
13. @efteling
14. @easywalker_official
15. @bol.com
16. @happyitalynl
17. @duinrell
18. @hema.amsterdam
19. @annefrankhouse
20. @clandebanlieue
21. @dominos_nl
22. @radboud_uni
23. @iciparisxlofficial
24. @my_jewellery
25. @redbullned


 

 

 

 


Bureaus

Marketing

Economisch