Tinder verbetert de manier waarop gebruikers misbruik kunnen melden

27-01-2022 (10:00) - Media

Naar aanleiding van maandenlang samenwerken met non-profitorganisatie tegen seksueel geweld RAINN komt Tinder met een nieuwe aanpak voor meldingen van ernstig misbruik en intimidatie. De nieuwe structuur is ingericht om slachtoffers meer keuzevrijheid te geven in het nemen van vervolgstappen. De eerste veranderingen van dit nieuwe model omvatten constante educatie voor interne teams, productverbeteringen, en verbeterde toegang tot Tinder's brede netwerk van slachtofferhulp.

Meer keuze en transparantie bij het maken van een melding: ieder slachtoffer maakt op een eigen manier melding, sommigen willen graag op de hoogte gehouden worden van Tinders vervolgstappen, en anderen juist niet. De updates in de app zorgen voor een eenvoudigere manier om iemand te rapporteren met wie ze geen match meer zijn. Leden kunnen er daarnaast voor kiezen om informatie te ontvangen over het verdere verloop van hun melding.
 

Ondersteuningsopties

Gemakkelijker toegang tot verschillende ondersteuningsopties: Niet iedereen zal zich comfortabel voelen bij het maken van een melding, en er zijn een groot aantal ondersteuningsopties beschikbaar in Tinders Veiligheidscentrum. Deze sectie binnen de app wordt continu ontwikkeld en houdt leden op de hoogte over veiligheidsfuncties en hulpmiddelen voor iedere situatie. Het Veiligheidscentrum is nu toegankelijk vanuit vrijwel elke locatie in de app.
 

Training

Nieuwe trainingen voor het klantenserviceteam gebaseerd op advies van RAINN: elk lid van Tinders klantenserviceteam heeft deelgenomen aan een nieuwe training die samen met RAINN is ontwikkeld, zodat zij beter begrijpen hoe zij slachtoffers gevallen van ernstig misbruik of intimidatie kunnen melden. De training omvat het herkennen van ernstige meldingen en hoe gepast gereageerd kan worden op dit soort meldingen. Deze training is een verplicht onderdeel binnen de opleiding van Tinders klantenserviceteam.
 
"We hebben een verantwoordelijkheid om onze leden te ondersteunen tijdens ieder deel van de reis op Tinder, ook wanneer ze negatieve ervaringen hebben op en buiten de app", zegt Tracey Breeden, VP van Safety and Social Advocacy voor Tinder en Match Group. "Door de samenwerking met RAINN kunnen we beter steun bieden aan leden die getroffen zijn door misbruik."

Bureaus

Marketing

Economisch