Trust in Media: reclame in vertrouwde media effectiever

07-10-2021 (16:35) - Media

Vertrouwde media als magazine- en nieuwsmedia zorgen bij alle typen reclamecampagnes voor betere resultaten. De adverterende merken krijgen meer bekendheid, een beter imago en meer conversie. Dat blijkt uit een nieuwe bronnenstudie van Trust in Media.

Het eerste whitepaper van Trust in Media liet eerder zien dat het vertrouwen in Nederlandse media groot is. In het tweede whitepaper ligt de focus op de betere resultaten van reclamecampagnes. De adverterende merken krijgen binnen de vertrouwde context meer bekendheid en een beter imago. Ook de conversie en omzettoename zijn significant sterker.


Bekend en bemind

Campagnes in magazine- en nieuwsmedia hebben een meerwaarde bij het creëren van naamsbekendheid. De merken en de advertenties worden beter herkend en herinnerd. Ook neemt de betrokkenheid van de consumenten toe en realiseert het adverterende merk een betere breinpositie.


Positieve merkwaarden

Bij het ‘merkenbouwen’ hebben vertrouwde media veel potentieel. Reclame in magazine- en nieuwsmedia heeft een positieve invloed op de likeablity en de prijsperceptie. Verder dragen deze mediakanalen sterk bij aan het vertrouwen in de adverterende merken.

 


Bureaus

Marketing

Economisch