TV-attributie onderzoek 'volwassener' dankzij online

12-12-2018 (10:16) - Media

TV-attributie onderzoek richt zich niet langer alleen op televisie, maar gaat steeds meer uit van een 'multi-screen' aanpak. Daarmee is het onderzoek 'volwassener' geworden, concluderen onderzoekers van VAB en FWC. Een belangrijke les die zij hieruit haalden, is dat de betrokkenheid van consumenten groter wordt als tv en online video allebei ingezet worden. 


Bovendien is de toevoeging van online cruciaal voor televisie, omdat er dan slimmer gebruik gemaakt kan worden van data. Daardoor is het eenvoudiger om de consument vervolgens via de tv te betrekken en zijn of haar aankoopgedrag te beïnvloeden. 'Door deze data te gebruiken in de vergelijking van media krijgen we inzicht in de essentiële en efficiënte wijze waarop TV consumenten door de markering funnel duwt', vertelt James Rothwell, VP agency, brand & industry relations bij FWC.

'Door de verbeteringen in de TV-analyse technieken en in het attributie onderzoek is er minder giswerk en kunnen marketeers nu nauwkeurig de impact van investeringen in TV-reclame meten', voegt Danielle DeLauro, EVP bij VAB, hieraan toe. 

Lees hier het volledige rapport. 

 


Bureaus

Marketing

Economisch