Twitter op e-Day: ‘live’ onmisbaar in contentstrategie

07-09-2017 (06:45) - Media

Op 5 oktober is een nieuwe editie van Emerce e-Day, waar thought leaders, futuristen, entrepreneurs, visionairs en een publiek van 2500 professionals in de toekomst van e-business, marketing en media duiken. Dit jaar klimt ook BrandDeli het podium op om haar visie en kennis te delen over het belang van ‘live’ vanuit Twitter, het platform dat BranddDeli afgelopen jaar heeft toegevoegd aan het portfolio. 


nieuwe uitdagingen

Nu consumenten altijd en overal toegang hebben tot content, heeft ‘live’ content ineens een heel nieuwe betekenis. Naast het overal en altijd bekijken van content, kan de kijker ook live over de content discussieren met vrienden op social media. Die platformen veranderen dan ook langzamerhand van social naar contentplatformen. Dit brengt nieuwe uitdagingen voor merken die de engagement zoeken met hun fans: hoe kunnen merken bijblijven met deze nieuwe vorm van content consumptie? Hoe kunnen merken de live omgeving op een relevante manier claimen? En hoe past dit binnen hun overall content strategie?


first mover

Twitter was een first mover in live-content. In de eerste drie maanden van 2017 leverde Twitter al 800 uur aan live-content aan haar gebruikers. Twitter’s livestream van de inauguratie van Trump trok 8,6 miljoen unieke kijkers. Ook kondigde CEO Jack Dorsey plannen aan om Twitter door te laten groeien toe een platform waar 24/7 live content te bekijken is. 

 

De ontwikkelingen gaan snel, hoe blijf je bij in deze digitale ontwikkelingen? Susanne Stolwijk, verantwoordelijk voor de Twitter sales-afdeling bij BrandDeli, neemt het publiek op e-Day mee in de nieuwe live video trends in het digitale spectrum and zal enkele voorbeelden delen hoe je als merk live content op effectieve wijze kan inzetten.


e-Day / 5 oktober / Kromhouthal, Amsterdam

 


Bureaus

Marketing

Economisch