Vrouwen houden van 100% NL

06-09-2017 (09:00) - Media

Het aandeel vrouwen dat luistert naar 100% NL stijgt. Het marktaandeel bij vrouwelijke luisteraars tussen 20 en 49 jaar stijgt in een jaar van 4,1% naar 4,6%. Dit blijkt uit de door het Nationaal Luister Onderzoek gepubliceerde luistercijfers over de periode juni-juli 2017 (ma-vrij, 07:00-19:00 uur, marktaandeel). Ook bij vrouwelijke millennials (Vrouwen 17-37 jaar) groeit in deze periode het marktaandeel in een jaar van 2,8% naar 4,2%.


Ronald Sebök, Station Director van 100% NL: “Vrouwen houden van Oranje! Ongekend dat het marktaandeel vrouwelijke luisteraars die afstemmen op 100% NL in een jaar tijd zo stijgt. Ik ben er trots op dat wij met een enthousiast team zoveel vrouwen een plezier doen met onze unieke muziekmix, DJ’s en acties.” 

De zender  groeit ook in de ochtendspits. Hier stijgt het marktaandeel in de doelgroep Vrouwen 20-49 van 4,1% in de vorige meetperiode naar 4,8% in juni-juli 2017. Een stijging van 17% (ma-vrij, 07:00-10:00 uur, marktaandeel).  

 


Bureaus

Marketing

Economisch