Wayne Parker Kent vergroot marktaandeel moedersegment met overname

06-02-2018 (11:13) - Media

Wayne Parker Kent neemt de merken Mama en Zo en J/M Ouders van Mama Media Group en  het platform Buskruit met Muisjes over.


Met de drie merken heeft Wayne Parker Kent nu 18 online magazines. De nieuwe merken zorgen ervoor dat nog meer moeders en aanstaande moeders in Nederland worden bereikt.


Ido Sharon
, commercieel directeur bij Wayne Parker Kent: "Moeders zijn een belangrijke doelgroep voor adverteerders. Omdat zij met veel vragen zitten, zijn moeders online zeer actief. Met onze moedermerken kunnen we nu elk segment van deze doelgroep optimaal bedienen met zowel informatieve als inspirerende content. Of ze nou zwanger zijn, net een baby hebben gekregen of juist met een huis vol pubers zitten."


content aanscherpen

Wayne Parker Kent wil nu de focus op het vernieuwen van de drie websites leggen en de content aanscherpen. Het vernieuwde platform van Buskruit met Muisjes is inmiddels al live. Ido Sharon: "De vernieuwingen bieden veel mogelijkheden voor adverteerders, zowel vanuit nieuwe als bestaande proposities. Die mogelijkheden gaan we de komende maanden samen met potentiële adverteerders onderzoeken."


Buskruit met Muisjes

Nina Dietz, mede-oprichter van Buskruit met Muisjes, laat weten tevreden te zijn met de nieuwe uitgever: "Na het succes van onze vijf 'Buskruit met...'-boeken zijn we klaar voor de volgende stap. We willen van onze website hét platform voor aanstaande en kersverse ouders maken. We zijn dan ook heel blij dat Wayne Parker Kent dit doel samen met ons wil gaan realiseren."


Bureaus

Marketing

Economisch