Wielerplatform voor Sunweb door Wayne Parker Kent

05-06-2018 (13:09) - Media

Sunweb lanceert deze week het wielerplatform The Prologue. De volledige ontwikkeling van het nieuwe mediamerk is gedaan door Wayne Parker Kent. Het bureau ontwikkelde de identiteit en de infrastructuur achter het platform en ook de contentproductie ligt in hun handen.


Tim van den Bergh, CCO van Sunweb Group: "In het huidige medialandschap is het steeds moeilijker om via reclame de juiste mensen te prikkelen op een manier die consumenten ook als aangenaam ervaren. Om onze internationale groei verder te versnellen zijn we begin 2016 gestart met sportsponsoring en ontstond Team Sunweb.” Volgens Van den Bergh is de activatie van het partnership tussen Sunweb en Team Sunweb essentieel. 

 

online en e-commerce

Van den Bergh: “De focus moet vooral liggen op uitleggen wie Sunweb is en wat we doen. Dit gaat dan niet alleen om de Team Sunweb fans maar ook om de fans van andere teams en alle sympathisanten van deze steeds groeiende sport. De keuze voor online vloeit voort uit het feit dat Sunweb een ecommerce partij is. Wat leent er zich dan beter toe dan een internationaal wielerplatform waar we met de mooiste content op een intelligente manier al deze mensen kunnen bereiken?"

 

platform voor bereik

Het mediamerk The Prologue richt zich breder op wielrennen dan alleen de professionele sport. Hoofdredacteur Mike Cooper: “We hebben een grote passie voor wielrennen en vooral ook de lifestyle daaromheen. We houden van het touren en koersen, maar genieten net zo veel van het naar de koffiebar cruisen op de fixie. Het leven om de sport is minstens zo interessant.”


Volgens Cooper is The Prologue een breed platform bedoeld voor hardcore fans tot de fietser die net opstapt. “De sportieve fietscultuur is enorm aan het groeien. Wij willen mannen én vrouwen helpen om hun liefde voor deze sport nog beter te beleven. Onze verhalen variëren daarom enorm. Van praktische tips omtrent rijden, voeding en trainen tot inspirerende exclusieve achtergrondverhalen over bekende profs.” 


The Prologue begint in het Engels en het Nederlands en wil later uitrollen naar andere taalgebieden zoas Duits en Frans.


Bureaus

Marketing

Economisch