YIMB lanceert automotive influencer index: BMW winnaar februari

12-03-2019 (12:08) - Media

Influencerbureau YIMB (Your Impact Buro) lanceert in maart 2019 de Automotive Influencer-index. Het bureau monitort de social media-posts van de vijftien meest invloedrijke Nederlandse automedia, -journalisten en -influencers en koppelt deze exposure vervolgens aan de Nederlandse automerken. Voor de maand februari behaalde het merk BMW de hoogst score, gevolgd door Porsche en Tesla. 
 

Hein van Dam, medeoprichter van YIMB: “Aan de basis van ons zelf ontwikkelde social media- monitoringsysteem staat een slim algoritme dat niet alleen kijkt naar het aantal volgers of fans, maar ook een stevige waarde toekent aan de interactie en zelfs conversie. Dat resulteert uiteindelijk in een concrete mediawaarde, uitgedrukt in euro’s, per autojournalist of -influencer en per post.” 
 

Automotive Influencer-index (49 automerken), februari 2019

BMW – mediawaarde 17.978,37 euro
Porsche – 9.673,84 euro
Tesla – 9.119,24 euro
Audi – 7.360,03 euro
Peugeot – 6.947,46 euro

 

Bureaus

Marketing

Economisch