2018 wordt het jaar van de Travel Foodies

2018 wordt het jaar van de Travel Foodies

05-01-2018 (12:03) - Mensen

Vier op de tien reizigers (41%) is van plan om in 2018 nieuwe bestemmingen te gaan ontdekken op basis van eten en drinken, in vergelijking met 29% vorig jaar. Experts bij Booking.com analyseerden de gegevens van meer dan 128 miljoen beoordelingen van gasten. Om de belangrijkste reistrends voor 2018 te voorspellen, combineerden ze deze informatie met een onderzoek onder 19.000 reizigers uit meer dan 26 landen wereldwijd.                


Het onderzoek wijst uit dat lokale gerechten in 2018 het meest populair zijn. Bijna twee derde (64%) van de reizigers wil meer van de lokale keuken proberen. Lekker eten wordt zelfs een nog belangrijkere factor bij het plannen van de reis, want een op de vijf (22%) is van plan om alleen vanwege het eten op reis te gaan en een kwart (25%) mijdt expres bestemmingen die geen echte foodie cultuur hebben.

 
Bijna drie op de tien (29%) reizigers zal een bestemming kiezen op basis van online beoordelingen van lokale restaurants. Daarnaast is bijna een derde (31%) van de reizigers van plan om nog meer foto’s van eten te maken voor social media. 


Bij de helft (51%) van de reizigers is de kans groot dat ze op zoek gaan naar lokale streetfoodmarkten. De top aanbevolen bestemmingen voor streetfood volgens reizigers van Booking.com zijn Bangkok (Thailand); Taipei (Taiwan); Hanoi (Vietnam); Istanbul (Turkije) en George Town (Maleisië).


Anderen zijn juist op zoek naar haute cuisine, waarbij een op de vijf (23%) in 2018 graag in een Michelin-restaurant wil eten. De meesy aanbevolen bestemmingen: Rome (Italië); Dubai (Verenigde Arabische Emiraten); Parijs (Frankrijk); São Paulo (Brazilië) en Londen (Verenigd Koninkrijk).