Coopr en Cremers starten Umlaut

01-05-2019 (09:01) - Mensen

Denise Cremers en Coopr starten per vandaag een nieuw bedrijf: Umlaut. Cremers vormt de directie van het bedrijf. Umlaut biedt voor de problemen waar opdrachtgevers geregeld mee te kampen hebben twee oplossingen: Umlaut In-house Pro's en Umlaut Collective.

 

Umlaut In-house pro's richt zich op het tijdelijk koppelen van senior marketingcommunicatie- en pr-professionals aan klanten, waarbij de focus ligt op verandering, versterking en verbinding. De toegevoegde waarde van Umlaut zit voor merken en organisaties in de A tot Z regiefunctie en het tijdelijk accelereren van de marketingcommunicatie-activiteiten. Umlaut werkt daarom maximaal 6 maanden achter elkaar voor dezelfde klant. Cremers: “Het doel is om klanten op het juiste spoor zetten met frisse energie en nieuwe inzichten. Door onze selectieve pool aan ervaren professionals zo goed mogelijk te matchen en de samenwerking te begeleiden, biedt Umlaut toegevoegde waarde.”
 

Winst voor de professional

Umlaut richt zich op de senior professional die bewust gekozen heeft voor zelfstandigheid, maar ook de behoefte heeft om deel uit te maken van iets groters en kennis én inspiratie te delen met peers op het gebied van marketingcommunicatie en pr. Dit varieert van heel praktisch: een strategie reviewen of met elkaar een training organiseren, tot een opdracht bij iemand neerleggen en die samen tot een goed einde brengen. Het netwerk is niet voor iedereen toegankelijk, alleen 10 jaar ervaring in de branche is geen voorwaarde op zich. Govaart: “Professionals die over de grens van hun eigen deelvakgebied heen kunnen kijken zijn schaars en waardevol. Wij zoeken voor ons netwerk naar mensen die dit kunnen én ook weten hoe zij de executie van campagnes kunnen aansturen.”