Edelman Amsterdam kleurt brede propostie in met nieuw talent

16-08-2018 (12:09) - Mensen

Edelman Amsterdam geeft verdere invulling aan zijn ambities door het team met zeven nieuwe collega’s uit te breiden. Na afronding van een transformatie tot aanbieder van geïntegreerde communicatie-marketingoplossingen, wordt het team in Amsterdam de komende maanden verder uitgebreid met nieuwe talenten en ervaren experts.


“We hebben onze manier van werken aangepast en geïnvesteerd in nieuwe technologieën en diensten voor onze klanten. Deze transformatie werpt zijn vruchten af; we doen werk met meer toegevoegde waarde voor onze klanten en het bedrijf groeit substantieel. Daarom breiden we de komende maanden ons team fors uit, te beginnen met zes nieuwe aanwinsten in augustus”, zegt Arent Jan (AJ) Hesselink, General Manager van Edelman Amsterdam.


Meer disciplines in huis

Edelman Amsterdam heeft zich de afgelopen jaren versterkt met verschillende competenties, waaronder Digital, Creative, Marketing, Data & Analytics en Brand-specialisten. Het bureau is getransformeerd van een Public Relations-specialist tot een bureau dat klanten helpt bij de aanpak van commerciële en reputatiedoelen via de juiste mix van earned, paid, owned and social media. 


De nieuwe talenten

Seema Sharma versterkt Edelman als Creative Lead. Eerder werkte zij onder meer voor Woedend!, These Days en Blast Radius en als freelancer in Londen voor JWT en Wunderman. Ook publiceerde Seema twee boeken over creativiteit: Write Nothing In Here & Read Nothing In Here.

Fiorenza de Heer begint bij Edelman als Senior Digital Content Specialist. Voordat zij de overstap naar Edelman maakte, werkte Fiorenza onder meer voor RTL en de NPO als (Digital) Marketing Communicatie Manager en als Communicatieadviseur voor het internationale subsidieprogramma Erasmus+, een fonds van de Europese Commissie.

Janneke van Cuijk gaat bij Edelman aan de slag als Digital Content Specialist. Hiervoor werkte zijn in verschillende functies bij Quinny, meest recentelijk als Global Brand Communication Specialist. Daarvoor studeerde zij Media en Entertainment management aan de Stenden Hogeschool.

Michelle Post versterkt Edelman als Senior Digital Specialist. Voor haar overstap naar Edelman was Michelle Public Information Officer bij het NATO Command and Control Centre of Excellence. Eerder werkte zij als Social en Content Specialist bij Mediabureau ZIGT en als Marketing en Communicatie Manager bij NuDeal.

Daniëlle van Leeuwen gaat aan de slag als Senior Account Manager Health en Technologie. Hiervoor was Daniëlle Communications Manager van G DATA Benelux en werkte zij bij het internationale pr-bureau Text 100.

Anne Sandor start bij Edelman als Assistant Account Executive. Hiervoor haalde Anne haar bachelor en een master in Communicatie- en Informatiewetenschappen aan de Rijksuniversiteit Groningen.  Eerder liep zij al stage bij Edelman.

Melle de Haan start bij Edelman als Assistant Account Executive. Afgelopen periode liep Melle al stage bij Edelman en studeerde hij af in Politieke Communicatie aan de Universiteit van Amsterdam. Ook behaalde hij een Bachelor Geschiedenis aan de Universiteit Antwerpen.