Gijs Toxopeus Senior PR Specialist DDMA

19-03-2018 (11:29) - Mensen

DDMA, vereniging voor data en marketing, kondigt aan dat Gijs Toxopeus (39) per 12 maart het team versterkt in de rol van Senior PR Specialist. Toxopeus zal samen met het team onder andere verantwoordelijk zijn voor een actieve en heldere positionering van data en marketing en het vergroten van de zichtbaarheid van DDMA.   
 
 
De afgelopen 10 jaar heeft Toxopeus ruime ervaring opgedaan als communicatie en PR adviseur bij diverse PR bureaus. Zo was hij vijfenhalf jaar bij Edelman actief in het corporate team en heeft hij de laatste anderhalf jaar bij Het PR Bureau gewerkt in het Technology Media & Entertainment team. Toxopeus heeft in de afgelopen jaren klanten uit diverse industrieën bediend waaronder Starbucks, C&A, Shell, InsingerGilissen, Dell, Spotify, Nikon, Tele2, Vodafone en LeasePlan. 
 
“De samenleving bestaat steeds meer uit data uitwisseling en de ontwikkelingen gaan in sneltreinvaart”, zegt Gijs Toxopeus. “Daarom ben ik ook erg enthousiast om te starten bij DDMA die als branchevereniging midden in het dynamische speelveld staat van data en marketing. Het zal een mooie uitdaging zijn om de leden en de sector te ondersteunen met een goede profilering.” 
 
“Wij zijn blij met de komst van Gijs als Senior PR Specialist. Hij zal met zijn ruime ervaring in communicatie en PR actief gaan bijdragen aan de zichtbaarheid van de activiteiten en de koers die DDMA heeft ingezet met haar leden en de commissies”, aldus Diana Janssen, Directeur DDMA. 
 

Ambitie DDMA

De benoeming van Toxopeus volgt op eerdere versterking van het DDMA team en markeert de groei en ambitie van de vereniging. In de afgelopen maanden verwelkomde DDMA verschillende nieuwe mensen in haar team en het bestuur. Zo trad Robert van Geffen, Global Head of B2B Digital & Activation bij Philips, aan als voorzitter van het bestuur. Ook trad Finbar Hage, Head of Data and Analytics (EVP) bij Rabobank, toe als bestuurslid. 
 
Het DDMA bureau team werd verder versterkt met Nikki Verbon als marketing en communicatie specialist en Sara Mosch als jurist. Met de komst van deze talenten bestaat het DDMA team nu uit 15 medewerkers. 
 

Groeiend aantal leden en kennispartners

In 2017 sloten 56 nieuwe leden en kennispartners zich aan. Daarmee staat de teller nu op 315 leden. Onder de nieuwe leden en kennispartners bevinden zich bekende organisaties als American Express Services Europe Ltd., KNGF Geleidehonden, TUI Nederland, Koninklijke Bibliotheek, Unicef Nederland, Philips, Van Gogh Museum en Artis. Met name de groei in de culturele sector is opmerkelijk en werd in 2017 vooral gestimuleerd door de komst van de AVG. Organisaties zijn zich steeds bewuster van de noodzaak om actie te ondernemen en voorbereid te zijn op de wet die vanaf 25 mei 2018 gehandhaafd wordt.