GVR nomineert Deniz Alkaç, Jolique Möller en Safi Graauw als jonge Hanen

GVR nomineert Deniz Alkaç, Jolique Möller en Safi Graauw als jonge Hanen

11-02-2019 (11:45) - Mensen

Het Genootschap voor Reclame (GVR) heeft de genomineerden voor de meest opvallende verschijningen in het vak tot en met 30 jaar, de jonge Hanen, bekend gemaakt. Zij zullen tijdens het Hanendiner, deze keer bij Talpa Network in Amsterdam, op 4 maart presenteren waarom zij deze prijs verdienen. Vorig jaar won Jip Samhoud van Samhoud VR.

 

Dit jaar zijn de genomineerden:

Deniz Alkaç (24) is mediaondernemer: oprichter en managing director van productiemaatschappij Bruut Amsterdam. Midden twintig, maar met jarenlange ervaring: Op zijn 15e schreef Deniz onder meer een tweewekelijkse column in de media rubriek van de NRC Handelsblad en op 16-jarige leeftijd stopte hij met school om de talenten-opleiding van BNN te volgen. Deniz was daarna als DJ in opleiding oa te horen op SLAM en 538. Uiteindelijk startte hij in 2014, op 18-jarige leeftijd, Bruut Amsterdam. Het productiebedrijf dat destijds één van de eerste webseries van Nederland produceerde.
Deniz Alkaç heeft momenteel een maandelijkse colomn op fonkonline.

Jolique Möller (27) is oprichtster van influencer marketing platform Influentials. Toen ze tijdens haar studie in de VS een blog startte werd ze verliefd op social media. Terug in Nederland richtte ze ilovefashionbloggers op, een platform om bloggers naar de top te helpen. Als snel merkte ze dat er werd gesjoemeld met cijfers in deze markt. Daarom introduceerde ze Influentials om de wereld van influencer marketing makkelijk, transparant en schaalbaar te maken. Met Influentials verbindt ze 6.000 influencers aan bedrijven als L’Oréal, Coolblue en PostNL door middel van haar software platform.'

 

Safi Graauw (30) heeft een achtergrond in de aardwetenschappen en is filmmaker. Daarnaast is hij de oprichter van creatief platform Cavemen. Met zijn unieke combinatie van aardwetenschappen; en zijn gevoel voor stijl, esthetiek en verhaal heeft hij menig mens weten te ontroeren in filmprojecten voor organisaties als Justdiggit. Zo werd zijn werk genomineerd op het Wildlife Film Festival en won hij het My Hero International Film Festival in California. Door het vervlechten van milieu-centrische content in sterk, vernieuwend en verhalend beeld slaat hij op geheel eigen wijze een unieke brug tussen mens en aarde.   


Naast de uitreiking van de Jonge Haan wordt op 4 maart ook de Coq d’Honneur (jaarprijs) en Coq de Grand Honneur (oeuvreprijs) uitgereikt. Deze prijzen vormen sinds de jaren zeventig van de vorige eeuw de belangrijkste prijzen voor personen die zich verdienstelijk hebben gemaakt in het marketing communicatievak.