Henriette van Swinderen nieuwe directeur BVA

12-09-2018 (09:39) - Mensen

De BVA bond van adverteerders benoemt Henriette van Swinderen als nieuwe directeur. Zij gaat per 1 oktober van start. Henriette van Swinderen heeft een lange staat van dienst in verschillende marketing- en communicatiefuncties bi onder meer Procter & Gamble en T-Mobile en is bovendien oud-bestuurslid van BVA.


De laatste drie jaar was Henriëtte Marketing Director bij Schoonenberg HoorSupport. Zij volgt interim directeur Cees Polman op.

Frenkel Denie
, voorzitter Algemeen Bestuur BVA: “Wij denken in Henriette een zeer ervaren en uitstekende kandidaat te hebben gevonden. Henriette heeft altijd aan adverteerderszijde gewerkt en weet als geen ander wat daar speelt en hoe BVA hierin een rol kan spelen. Het is sinds lange tijd dat BVA een directeur aanstelt die rechtstreeks van adverteerderskant komt. Dit past bij de nieuwe koers van BVA en de daaruit voortkomende intensieve samenwerkingen zoals we die onlangs aangegaan zijn met IAB Nederland”.


Henriette van Swinderen: “Na jarenlang als marketeer en adverteerder actief te zijn geweest, is het een uitdaging om namens alle adverteerders onderwerpen aan te pakken. De digitale transformatie heeft een enorme impact op de gehele marketing mix en niet in het minst op communicatie, media en ROI (ROAS). Dit vraagt om gezamenlijke oplossingen waar BVA samen met andere partijen vorm aan wil geven."