JCDecaux in actie voor vrijwilligers Big Brothers Big Sisters of Rotterdam

23-10-2018 (13:48) - Mensen

Big Brothers Big Sisters of Rotterdam steunt kwetsbare jongeren tussen de 5 en 18 jaar met persoonlijke mentortrajecten. Om een kameraad voor ieder kind te vinden, waren zij dringend op zoek naar meer vrijwilligers. JCDecaux draagt hier graag aan bij en dat bleek veel succes op te leveren.

 

Vanessa Bronkhorst, Directeur BBBS Rotterdam: “Voorheen was het altijd lastig om op tijd voldoende mentoren te vinden voor ons school- based programma. Dankzij de campagne konden wij nu direct bij aanvang schooljaar 2018/2019 met voldoende mentoren starten. Door deze extra naamsbekendheid hebben ook meer vrijwilligers dan in andere jaren zich aangemeld voor ons community-based programma. Een enorm succes! Wij hopen in de zomer van volgend jaar weer op deze manier naamsbekendheid te mogen creëren samen met JCDecaux aan onze zijde.”

 

vrijwillige campagne

Vanaf augustus tot en met eind deze maand zijn er 600 posters op A3-formaat te vinden in de metro's van Rotterdam. Voor deze verspreiding werden drie verschillende posters ontworpen met een QR-code. De campagne is nog steeds gaande en er zijn nu al meer dan 250 unieke scans via de posters gemeten, wat nog steeds verder oploopt. Gedurende deze vrijwilligers campagne is er alleen Buitenreclame ingezet. Het is de eerste poster campagne die Big Brothers Big Sisters in samenwerking met JCDecaux opzet.