Jong talent verzamelt bij dawn voor Change Begins With You

16-09-2021 (16:22) - Mensen

Samenkomen, het kan weer! Kyra Roest heeft dankbaar gebruik gemaakt van de fijne nazomer die ons gegund is en organiseerde woensdag 15 september een sessie met jong talent bij dawn. Thomas Kolster hield een sessie over het veranderende advertising milieu: bureautalent, HvA Digital Design masterstudenten, RA*W, Jonge Honden, YIM en ook FONK was van de partij.
 
"Oh, wat leuk dat dit weer kan!" Hoor je overal om je heen bij het bureau in Amsterdam-Oost. Het bestuur van RA*W is jonger dan de pandemie zelf en dus hebben veel jonge mensen dit type netwerken nog weinig meegemaakt, en dat is te merken aan het enthousiasme.
 

The Hero Trap

Karma Kebab en Grolsch zijn van de partij met versnaperingen én om het brand-perspectief te vertegenwoordigen in de paneldiscussie over Mr. Goodvertising's verhaal over de impact van merken en hun intenties. Hij waarschuwt voor The Hero Trap en vraagt het publiek wie denkt dat de meeste merken oprecht de állerbeste intenties hebben. De meeste armen blijven omlaag.
 
Dat verhaal is dus overwegend cynisch, maar misschien is dat een goede afspiegeling van het sentiment van de consument van onder de 30 op dit moment. Er wordt terecht opgemerkt: "Is er wel tijd om je af te vragen of de intenties van bedrijven wel authentiek zijn?" Thomas zegt zelf dat verandering begint bij dingen die we haten en dingen waar we van houden. "What about the things that we don't care about?" is zo'n beetje de vraag waar het op neerkomt: moeten merken het juiste voorleven en de beslissing voor ons maken? Wat Thomas betreft niet: je kunt merken er niet op vertrouwen dat ze daadwerkelijk het beste met ons voor hebben. De conclusie is dan ook dat de verantwoordelijkheid bij ons allen ligt. De consument, de bureaus, de merken zelf, maar toch ook echt bij de politiek.
 
Die conclusie is ietwat onbevredigend, maar dat er zorgt in ieder geval wel voor dat er genoeg is om over te praten onder het genot van een een verantwoord broodje shoarma. Grolsch geeft een kleine sneak peak van hun nieuwe plasticvrije TopClip, dus die kan gelijk getest worden. Al met al zeker voor herhaling vatbaar.