Marlous van den Hoogen breidt Belgisch team uit met blogger

25-01-2022 (10:00) - Mensen

Impact bureau Blyde Benelux breidt haar team uit met een nieuwe aanwinst. Marlous sluit zich aan bij het groeiende team van het B Corp gecertificeerde bureau, dat zich primair richt op duurzame en sociale bedrijven. Impact maken en de doelgroep inspireren voor een groenere lifestyle staan hierin centraal. Precies datgene waarvan Marlous haar hart sneller gaat kloppen; met haar blog en social mediakanalen inspireert ze anderen op een laagdrempelige manier tot een duurzamere lifestyle. Blyde Benelux zet zich in voor de pioniers zoals Abott Kinney's, Ecover, Alpro en MisterGreen.
 
Tijdens haar studie digitale media en communicatie werkte ze in Nederland al als freelance online marketeer & PR-adviseur voor verschillende klanten. Na haar verhuizing naar België een aantal jaar geleden ging ze onder andere aan de slag bij TEAM LEWIS PR en deed ze marketing en PR voor het Belgische meubelmerk Furnified. Daarnaast blogt ze sinds 2010 op lastdaysofspring.com en startte ze in 2018 Gids voor het Zuiden, de online gids voor iedereen die naar België vertrekt.


Blogger van het eerste uur

Marlous begon met bloggen toen ze elf jaar oud was. Vanuit daar rolde ze vanzelf de wereld van online marketing en PR in. Ze noemt zichzelf een 'per ongeluk influencer', want ambities om er een fulltime baan van te maken heeft ze niet. Wel probeert ze op die manier haar volgers te inspireren tot een groenere lifestyle. Zo deelt ze vega(n) recepten & hotspots, laat ze zien hoe je nieuwe outfits ontdekt in je eigen kledingkast en deelt ze simpele tips om jouw leven te verduurzamen. Dat alles op een toegankelijke manier: elke stap in de 'groene richting’ is er één. Ze werkte daarvoor al samen met merken als Ecover, ArmedAngels en FairTrade Nederland.