Nieuwe bestuursleden voor IAB Nederland

20-03-2018 (11:23) - Mensen

Tijdens de laatste Algemene Ledenvergadering zijn Walter Kraus van Bol.com en Tim Geenen van Faktor tot nieuwe bestuursleden van IAB Nederland. IAB wil zo nog meer kennis toevoegen aan de organisatie op het gebied van digitale transformatie. Daarnaast zijn er twee nieuwe taskforces opgericht.


Nathalie Peters, voorzitter IAB Nederland: “Walter en Tim zijn waardevolle toevoegingen aan het bestuur van IAB Nederland. Beiden hebben een indrukwekkende reputatie op het gebied van digital advertising. Met hun kennis en ervaring weten zij als geen ander wat organisaties nodig hebben in de digitale transformatie waarin onze sector zich bevindt. Hun komst zorgt daarnaast voor een goede weerspiegeling van de markt en voor meer diversiteit binnen het bestuur, wat zal leiden tot nieuwe inzichten en oplossingen die voor fundamentele verbeteringen voor de sector gaan zorgen.”


Tim: “Ik ben er trots op dat ik nu als bestuurslid een bijdrage mag leveren aan IAB Nederland. De rol van IAB Nederland als facilitator is onmisbaar, kijk maar naar de vele taskforces en de samenwerking die daar plaatsvindt, de (thematische) events en de rol die we op dit moment vervullen in de GDPR/AVG-uitdagingen met de Privacy Werkgroep, waar ik tevens voorzitter van ben."


Walter
: “Het vakgebied verandert snel. De techniek en de data hebben zoveel nieuwe mogelijkheden gecreëerd, maar ook voor fragmentatie en T-shaped marketeers gezorgd. Brancheverenigingen als IAB rijgen deze T-shapes tot een mooie keten van kennis en kunde, waar leden van kunnen profiteren en leren. IAB staat voor thought leadership en ik hoop als nieuw bestuurslid een belangrijke bijdrage te mogen leveren aan de ontwikkeling van het fantastische vakgebied waarin wij allemaal opereren.” 

 

taskforces

Met de oprichting van twee nieuwe taskforces richt IAB zich op on- en offline marketing en het belang van kennis en sturing bij het gebruik van data. Nathalie Peters: “Datatoepassing is niet nieuw maar in de huidige ontwikkelingen neemt data een fundamentele positie in. Het is een onderwerp met vele aspecten, van techniek tot legal, van effectiviteit tot organisatie. Maar wat is data nu eigenlijk echt binnen digital advertising? Ik ben verheugd dat onder leiding van Erik Klein Nagelvoort de taskforce zijn kennis zal uitwisselen. Meindert van den Heuvel zal the taskforce on- en offline marketing gaan aansturen.