Ruben de Groot nieuwe Kennismanager effectieve marketing bij bvA

13-10-2021 (13:02) - Mensen

Ruben de Groot is deze maand gestart als de nieuwe Kennismanager effectieve marketing van bvA, netwerk van merkleiders. Hij gaat de inspanningen van bvA op het gebied van transparantie en effectiviteit van media nog meer versterken, zoals het behartigen van adverteerdersbelangen in de opzet van het nieuwe mediabereiksonderzoek NMO.
 
Ruben de Groot brengt ruim twintig jaar onderzoekservaring mee, opgedaan bij onder meer Mindshare en meest recent MetrixLab. Ook de bereiksonderzoeken zijn bekend terrein voor hem aangezien hij in het verleden lid van verschillende technische commissies is geweest. Ruben: ‘De huidige ontwikkelingen in de adverteerdersmarkt maken dat bvA een zeer relevante belangenvereniging is. De groei die de laatste jaren is ingezet, maken mij enthousiast om de huidige ambities van bvA te helpen verwezenlijken. Daarnaast zie ik ernaar uit om me te verdiepen in de vernieuwde bereiksonderzoeken en hier een verdere bijdrage aan te leveren.’

Henriette van Swinderen, directeur bvA: ‘Wij zijn enorm blij met de komst van Ruben. Nu het Nationaal Media Onderzoek (NMO) in een nieuwe fase is gekomen en gewerkt wordt aan de ontwikkeling van een breed gedragen online campagnemeting, kan hij met zijn onderzoekservaring en kennis van de markt een belangrijke bijdrage leveren voor en namens adverteerders.’
Ruben de Groot is de vervanger van Mervyn Brookson, die heeft besloten bvA te verlaten. We bedanken hem voor zijn enorme inzet de afgelopen jaren.