Ruivenkamp nieuwe Managing Director SpotX

17-07-2018 (09:44) - Mensen

Binnen SpotX, onderdeel is van de RTL Group, wordt Marco Ruivenkamp verantwoordelijk voor de verdere groei van SpotX in Nederland, België en Luxemburg.

 

Het aannemen van Ruivenkamp hangt samen met meer investering in programmatic adtech-oplossingen voor tv, personeelsuitbreiding en klantretentie. In het eerste kwartaal van 2018 heeft SpotX een groei van 43% gezien en inmiddels wordt 30% van de wereldwijde online advertentie- uitgaven besteed op het tv-scherm.

 

focus

Mike Shehan, CEO en co-founder SpotX: “Marco is een manager met een sterke focus op relaties en hij heeft veel kennis van data, media en technologie. Door zijn internationale achtergrond in
programmatic, en dan met name zijn kennis van de buy-side, is hij de juiste persoon om de klanten van SpotX op meerdere manieren te bedienen naast het bieden van de beste tools voor het
programmatic verhandelen van video op crossmediale devices.”

 

verschil maken

Marco Ruivenkamp: “SpotX heeft de afgelopen jaren in een rap tempo fantastische stappen gemaakt met alle grote Nederlandse broadcasters in zijn clientèle. SpotX beschikt over de beste adtechoplossing, maar maakt ook het verschil met zijn adviserende rol en persoonlijke service. Samen met het team ga ik mij vol inzetten op zowel het managen van supply als het faciliteren van demand.