Sana Commerce stelt Robert Verkade voor groeiversnelling Nederland, België en Frankrijk

11-01-2022 (13:16) - Mensen

Sana Commerce, leverancier van e-commerce platforms voor fabrikanten, groothandels en distributeurs, heeft Robert Verkade benoemd tot Commercial Director voor België, Nederland en Frankrijk. Verkade wordt onder meer verantwoordelijk voor het neerzetten van een sterke lokale structuur zodat het bedrijf zijn groei-ambities in de regio verder kan verwezenlijken. Als Vice President Sales Europe bij Sana Commerce was Verkade voorheen verantwoordelijk voor het opschalen van de commerciële- en partner marktactiviteiten in Europa.
 
Het B2B e-commerce platform van Sana Commerce onderscheidt zich door de integratie met ERP-systemen van SAP en Microsoft, zodat duurzame klantrelaties beter onderhouden kunnen worden. Met het aanstellen van Verkade als Commercial Director zet het bedrijf een volgende stap in het ontwikkelen van een regionale focus.
 

Nieuwe structuur

"Om onze groei te versnellen, moeten we als organisatie voortdurend veranderen, in alle aspecten van onze manier van werken, inclusief onze organisatiestructuur. Dit stelt ons in staat om beter en sneller in te springen op de behoeften in verschillende regio's, wat cruciaal is voor het succes van Sana Commerce op de lange termijn", licht Michiel Schipperus toe. "We hebben de nieuwe structuur met succes geïmplementeerd in Amerika en Duitsland. Met zijn ruime ervaring in business development is Robert de aangewezen persoon om Sana Commerce in onze belangrijke thuismarkt en tevens België en Frankrijk naar het volgende hoofdstuk te leiden."
 

Goede online klantervaring

"Ik zie er naar uit om Sana Commerce de komende maanden te begeleiden in de overstap naar een verticaal georganiseerde structuur en te bouwen aan herkenbaarheid en professionalisering van onze commerciële activiteiten. Het moet zorgen voor nog meer toegewijde aandacht voor onze partners en klanten", reageert Verkade. "De oplossingen van Sana Commerce sluiten aan bij hetgeen B2B e-commerce nodig heeft om niet alleen optimaal te kunnen functioneren, maar ook om een goede online klantervaring te bieden. Dit laatste wordt belangrijker; een B2B-klant moet online dezelfde mate van betrouwbaarheid ervaren als offline en dezelfde informatie ontvangen. Met onze oplossingen helpen we B2B-verkopers om op basis van data-analyses de juiste prioriteiten te stellen bij deze verbeterslag in de klantervaring en betere bedrijfsresultaten te behalen."