SEG kondigt Lennart Bril aan als nieuwe Head Of Commerce

27-01-2022 (15:14) - Mensen

Lennart Bril bekleedt vanaf 1 februari de functie van Head of Commerce bij talent managementbureau Sports Entertainment Group (SEG). In zijn nieuwe rol is Bril onder meer verantwoordelijk voor de commerciële activiteiten binnen het bedrijf.
 
Bril is een bekende naam in de wereld van sportmarketing. In 2015 ging hij aan de slag als commercieel manager bij House of Sports, waarna hij in 2019 aan het hoofd kwam te staan van zusteronderneming Influencers of Sports. Vanuit deze functie was Bril onder meer verantwoordelijk voor de Olympische campagne van Samsung, haar marketingbureau Cheil en BMX’ers Niek Kimmann en Judy Baauw, en ontwikkelde hij sportcampagnes voor merken als Alpro, HelloFresh, Hansaplast en Sportlife.
 
Met de aanstelling van Bril als nieuwe Head of Commerce maakt SEG opnieuw stappen in de verdere ontwikkeling en professionalisering van de sport- en entertainmentindustrie. Het brede internationale portfolio van SEG en het toenemende aanbod in commerciële samenwerkingen bieden kansen voor zowel de SEG-talenten als de grootste merken wereldwijd. Samen met Bril gaat het bedrijf bouwen aan nieuwe, duurzame commerciële proposities voor het klantportfolio, om talenten niet alleen sportief maar ook op commercieel vlak te ondersteunen in het verwezenlijken van hun doelen en dromen. Lennart Bril: "Mijn passie ligt bij het koppelen van de juiste mensen om impactvolle maar vooral creatieve campagnes te realiseren, waarbij ik altijd het belang van het merk én het talent in ogenschouw neem. Ik ben erg blij om mij bij SEG aan te sluiten en samen met het team te gaan bouwen aan commerciële proposities in de sport- en entertainmentwereld. Het uitgebreide portfolio van SEG biedt vele mogelijkheden om nieuwe concepten te ontwikkelen en ik kijk ernaar uit om deze samen met hen te gaan realiseren."