Serge van Marion verruilt Merkle voor YUNE

30-06-2021 (15:13) - Mensen

YUNE heeft Serge van Marion aangesteld als nieuwe Creative Director. Van Marion komt over van Merkle, waar hij de afgelopen vijf jaar als Creative Director werkzaam was. Eerder werkte hij onder meer voor Emakina.

De aanstelling van Van Marion volgt op de herpositionering van contentmarketingbureau YUNE. Binnen de nieuwe propositie gaat het bureau zich richten op het snijvlak tussen consumentengedrag en creatieve contentproducties.
 
Thijs Jaski, Managing Partner YUNE: “We zijn enorm opgetogen met de komst van Serge. Hij is een Creative Director die naadloos aansluit op ons nieuwe verhaal en de cultuur die we binnen YUNE bouwen. Serge is in staat op om basis van zijn jarenlange ervaring en aangeboren nieuwsgierigheid de wereld van data, consumentengedrag en technologie samen te brengen in impactvolle merkverhalen en content. Hij is een pionierende verhalenverteller, die onze nieuwe propositie zowel naar binnen als buiten belichaamt.”
 
Serge van Marion: “Het nieuwe geluid en de ambities van YUNE spreken me enorm aan. Het is niet alleen een goed verhaal, ze hebben ook een team gebouwd dat het kan waarmaken. In deze functie krijg ik de kans en ruimte om mijn ervaring én persoonlijke interesses samen te brengen. We gaan merken menselijker maken met creatieve content en kwalitatieve social campagnes, gebaseerd op kennis uit de gedragswetenschap, data én geïnspireerd door technologische innovatie. Ik heb enorm veel zin om aan dit spannende avontuur te beginnen: een nieuw hoofdstuk voor mijzelf én voor YUNE.”
 
YUNE werkt onder meer voor Jumbo, ANWB, bol.com, Zilveren Kruis en Nestlé. Ze maakt sinds 2017 deel uit van Mediabrands.