VMBO-ers proeven het reclamevak bij creative agency GivingBrandsEnergy

23-03-2018 (15:02) - Mensen

Afgelopen donderdag ontving GivingBrandsEnergy zes VMBO-leerlingen in Den Haag. In het kader van beroepenfeest Zoetermeer On Stage maakten de leerlingen op deze ‘Doe Dag’ bij het reclamebureau kennis met het reclamevak.
 
 
Zoetermeer On Stage geeft VMBO leerlingen de kans om contact te leggen met lokale bedrijven. De leerlingen maken zo kennis met verschillende beroepsgroepen. GivingBrandsEnergy vindt het dan ook belangrijk om de jongeren al vroeg een goed beeld van het reclamevak te geven. Oprichter en art director Fritiof Erikkson: ‘in ons vakgebied kun je veel kanten op: van graphic design tot copywriting. Veel creatieve leerlingen weten vaak niet wat er allemaal mogelijk is. Met Jongeren On Stage kunnen wij hen een goed beeld geven van ons vak. En hopelijk maken wij hen ook enthousiast!’
 

Maatschappelijke bijdrage

Het werk van GivingBrandsEnergy is divers. Zo is het bureau niet gespecialiseerd in één sector. Wel is er een rode draad: de mens staat centraal. Copywriter Valerie: ‘De insteek van ons werk is altijd om mensen te helpen. Iets positiefs bijdragen aan de maatschappij hoort daar wat ons betreft ook bij. En investeren in jongeren = investeren in de toekomst. Daar ben ik van overtuigd.’