Wefilm breidt regie collectief uit met Tom Rijpert

02-10-2018 (14:39) - Mensen

Tom regisseerde diverse prijswinnende internationale campagnes voor onder meer Old Spice, IKEA, Weber, Audi en Geox. Met de komst van Rijpert vertegenwoordigt Wefilm nu tien regisseurs.


Roel Welling, creatief directeur van Wefilm: “Tom probeert altijd het randje van het onmogelijke op te zoeken, en is sterk in visuele storytelling. De manier waarop hij interactiviteit, animatie en visuele effecten toepast blijft verrassen. En hij creëert verhalen die je als kijker echt wakker schudden. Of dat nou met humor, emotie of technologie is." 


Rijpert: “Wefilm is een hecht makers-collectief waarbij ambitie, samenwerking en oprechtheid sterk aanwezig zijn. Dat merkte ik al bij mijn eerste Wefilm regie-sessie waarbij alle regisseurs bij elkaar komen, inspiratie delen en elkaar helpen om hun scripts en filmconcepten aan te scherpen. Ik hou van dit soort samenwerkingen en kijk er enorm naar uit nieuwe ontroerende, komische en inspirerende projecten aan te gaan.”

 

prijzen

Na in 2010 te zijn afgestudeerd als regisseur aan de HKU, richtte Tom Rijpert zich vanuit zijn liefde voor film en games op interactieve films bij MediaMonks. Dit leverde projecten op die werden onderscheiden met onder meer 11 Lions, 9 Lovies en 16 Eurobest awards. Naast interactieve films ontwikkelde Tom zich verder op tv- commercials.