Chiquita start samenwerking met Spotify

Chiquita start samenwerking met Spotify

06-05-2020 (11:21) - Muziek

Bijna tachtig jaar na het uitbrengen van de Chiquita-jingle gaat de bananenonderneming een samenwerking aan met Spotify, het populairste streamingplatform ter wereld. De samenwerking brengt muziek bij de fans thuis met een interactieve blauwe-stickerserie.
 
Vanaf vandaag zitten er op de Chiquita bananen vijf verschillende stickers met een beperkte oplage. Door deze stickers via de Spotify-app te scannen, kunnen fans naar afspeellijsten luisteren die zijn geïnspireerd op Chiquita. Ook kunnen zij vijf nieuwe remixes beluisteren van de originele jingle uit 1950. Daarnaast zijn er speciale ‘Gouden Banaan’ stickers waarmee fans toegang krijgen tot spannende games en kans maken op verschillende muziekprijzen.
 
Muziek verbindt mensen wereldwijd en is een bron voor positieve ontspanning. In de afspeellijsten van Chiquita via Spotify staan dan ook veel ‘feel good’-nummers. 
 
“De blauwe-stickerserie met Spotify is bedacht om iedereen die thuiszit een steuntje in de rug te geven met vrolijke muziek, en om fans wereldwijd in beweging te laten komen”, zegt Carlos Lopez Flores, directeur van Chiquita. “Via de 248 miljoen maandelijkse actieve gebruikers van Spotify zet Chiquita zijn missie voort. We benadrukken de leuke kant van gezond leven door fans uit te nodigen in beweging te komen en ondersteunen hen in deze moeilijke tijd met positiviteit.”
 

geheim wachtwoord

Naast de vijf playlist-stickers is er een zesde, speciale ‘Gouden Banaan’ sticker waarmee consumenten naar een podcast op Spotify wordt geleid waarin een geheim wachtwoord wordt prijsgegeven. Deze code biedt toegang tot de game op de website van Chiquita. Fans kunnen Chiquita-prijzen winnen zoals luidsprekers, een premium-abonnement op Spotify en meer. Chiquita-eters kunnen ook helemaal uit hun bananendak gaan met de vijf nieuwe remixes van de originele jingle uit 1950, die Miss Chiquita een fris geluid geven. De iconische Chiquita-jingle was bedoeld om Amerikanen kennis te laten maken met de bananen en was op zijn hoogtepunt zo’n 376 keer per dag te horen op radiozenders door de hele Verenigde Staten.