Goud voor MassiveMusic bij Transform Awards voor het 'geluid van Philips'

31-03-2019 (18:20) - Muziek

Internationaal creatief muziekbureau MassiveMusic heeft bij de Transform Awards in London Goud gewonnen in de categorie 'Best use of Audio Branding' voor 'het geluid van Philips'. De Transform Awards worden uitgereikt voor het beste en meest innovatieve werk in branding.
 

Luc van Stiphout, Head of Music & Brands bij MassiveMusic over het behalen van Goud: “It’s such an honour for us to accept a Gold for ‘The Sound of Philips’. A real testament to the creative idea, great partnership and amazing journey we embarked on years ago. Bringing consumers right to the heart of Philips’ business – this is how sound can help shape brands. This is the power of music and its endless possibilities.”
 

compleet palet

MassiveMusic creëerde de sonic identity ter ondersteuning van de herpositionering en nieuwe business strategie van Philips. Met innovatie en creativiteit in het hart van zowel Philips als MassiveMusic, ontwikkelden zij samen het nieuwe geluid van Philips waarbij de gloeilamp, het product dat aan de basis van het merk heeft gestaan, werd ontleed. Met het ‘Philips Instrument’ werd een compleet palet aan specifieke geluiden gecomponeerd voor Philips’ brand identity, van UI en product-geluiden tot advertising en marketing.
 

human sounds

Door het gebruik van contact microfoons, wist Massivemusic het intieme geluid van Philips’ meest iconische product te vangen, de gloeilamp, en combineerde dit met een set van human sounds. Deze verzameling geluiden, variërend tussen hartslagen en het knippen van de vingers, tot het geluid van een strijkstok tegen een gloeidraad, vormen samen het Philips Instrument met melodische, ritmische en harmonieuze muziek-elementen als resultaat. Deze innovatieve en menselijke sonic identity, reflecteert de missie van Philips: ‘making people’s lives better through innovation’.
 
 
Thomas Marzano, Global Head of Brand Experience bij Philips: “Together with MassiveMusic, we managed to make ‘The Sound of Philips’ a core brand asset for Philips. Our global network has now access to branded music and sounds that not only increase our consistency but also allow for faster executions.”
 

MassiveMusic met in het midden Thomas Marzano, Global Head of Brand Experience bij Philips