Ibis zet in op muziek met Spotify en Sony

16-04-2019 (10:19) - Muziek

Ibis wil gasten en omwonenden een nieuwe klantervaring bieden door bruisende ontmoetingsplekken te creëren die leiden tot meer sociale interactie. De ontwikkeling van het nieuwe muziekprogramma ibis Music is een belangrijke stap in deze merktransitie. 


Het programma draait volledig om muziek en start met de ibis Music Contest, die bestaat uit 44 intieme miniconcerten in ibis-hotels in 17 landen. Bovendien worden alle ibis-hotels over de hele wereld aangemoedigd om live muziekoptredens te organiseren. 


Voor de optredens werkt ibis samen met 4th Floor Creative Group, de creatieve afdeling van Sony Music UK. Zo konden grote artiesten worden gecontracteerd voor concerten in ibis-hotels in zes landen. 


spotify

De nieuwe positionering van ibis is niet alleen het resultaat van een voortdurende afstemming op merkwaarden, traditie en eerdere samenwerking met artiesten en festivals, het sluit ook aan bij de erkenning van het universele karakter van muziek.


In een recent onderzoek van Ipsos in opdracht van ibis zei 79 procent van de respondenten dat het beluisteren van muziek een essentieel onderdeel was van hun leven. Bovendien gaf de helft van de ondervraagden aan liever naar livemuziek te luisteren dan naar opgenomen muziek. Ze geven daarbij veelal de voorkeur aan nieuwe opkomende artiesten.


Op dit punt is de samenwerking met Spotify, een muziekdienst die trends in lokale muziek volgt, van groot belang. Met de algoritmes van Spotify kunnen opkomende artiesten worden ontdekt, zodat ze live bij ibis hotels kunnen optreden.
 

sziget

7 augustus vormt het hoogtepunt van dit muzikale avontuur. Tijdens het Sziget Music Festival 2019 in het Hongaarse Budapest worden negen veelbelovende artiesten geselecteerd om op te treden voor een jury van deskundigen uit de muzieksector, waaronder vertegenwoordigers van de samenwerkingspartners.


Uit de negen deelnemers wordt één band of zanger(es) uitgeroepen tot winnaar van de ibis Music Contest. De prijs bestaat uit een samenwerkingsproject met 4th Floor Creative Group in de vorm van inspirerende en verrijkende studiosessies, met als doel hun carrière in een stroomversnelling te brengen.