MassiveMusic creëert nieuw merkgeluid voor Consumentenbond

23-07-2020 (11:25) - Audio

De Consumentenbond heeft samen met MassiveMusic een nieuw merkgeluid ontwikkeld. Een nieuw anthem en soundlogo versterken vanaf nu de merkpropositie van de belangenbehartiger: ‘Moeilijke keuzes makkelijk maken’.
 
De sonic identity zorgt voor cohesie en herkenning in de uitingen en complementeert de recent vernieuwde visuele identiteit, die door Studio Dumbar (part of Dept) is gecreëerd. De visuele en auditieve attributen worden vanaf nu op alle eigen kanalen gecommuniceerd. Marcel van Venetïen, directeur marketing bij de Consumentenbond laat weten: ‘Het merkgeluid zit vanaf nu in ons DNA en is onmisbaar in het merk Consumentenbond. We zijn trots op het resultaat dat we door de fijne samenwerking met MassiveMusic en Dept konden neerzetten. Overal laten we de audio weerklinken: van tests en acties tot onze overstap- en leasediensten en alles daartussen.’
 
‘Het op maat gecomponeerde geluid heeft als doel om consumenten te verbinden met de Consumentenbond en met elkaar. We zochten iets authentieks en toekomstbestendigs. Het is de vertrouwde Consumentenbond  in  een  vernieuwde  vorm. Met een soundlogo, anthem en kleinere sounds heeft de Consumentenbond nu een uniek soundboard dat elk verhaal dat ze vertellen kan ondersteunen’, vertelt Marijn Roozemond, creative strategist bij MassiveMusic.