Communicatie als integraal onderdeel van de organisatiestrategie

Communicatie als integraal onderdeel van de organisatiestrategie

12-08-2020 (11:59) - Opleidingen

Bij veel communicatieplannen ontbreekt de link met de organisatiestrategie en wordt er onvoldoende rekening gehouden met de sterk veranderende impact van digital en social media op het communicatie vakgebied. Veel communicatieprofessionals zijn bezig met het naar buiten brengen van wat er in de organisatie bedacht of besloten is en worden vaak te laat betrokken in het proces.
 
Van belang is dat organisaties een visie ontwikkelen op het gebied van communicatie. Zowel wat betreft externe communicatie als interne communicatie. Communicatie is een constant proces van meningsvorming. Het speelt een cruciale rol bij zowel verandermanagement, PR, corporate branding, internal branding, arbeidsmarktcommunicatie en stakeholders, als marketing. Om hierin succesvol te zijn is het van belang dat communicatieprofessionals kennis opbouwen op strategisch niveau.
 

Aan de slag met je eigen actieplan

De post-master Strategisch Communicatie Management is bedoeld voor zowel professionals als managers die communicatie naar een hoger niveau willen tillen. Professionals en adviseurs die communicatie beter in lijn willen brengen met de organisatiestrategie en doelstellingen, zoals woordvoerders, voorlichters, media-, communicatie- en PR professionals & managers.
 
Na afronding van de opleiding:
• Ken je de laatste trends, kennis en inzichten op het gebied van communicatie
• Kun je een communicatievisie en strategie ontwikkelen voor jouw organisatie
• Weet je hoe je je communicatiemix inzet om je communicatiedoelstellingen te behalen
• Weet je hoe je communicatie op strategisch niveau op de kaart zet binnen je organisatie
• Heb je een eigen communicatieplan geschreven dat direct geschikt voor implementatie
 
Benieuwd naar het complete programma van de opleiding? Lees meer over de opleiding Strategisch Communicatie Management»
 

Til jouw kennis naar een hoger niveau

Locatie: Amsterdam, Leusden, Utrecht of Online Classroom
Colleges: 21 colleges van 2 uur
Kosten: €5.610, - all in (excl BTW)
 

Meer kennis en inspiratie opdoen?

#kennisdelen staat hoog in het vaandel bij [Link 2 =] Beeckestijn Business School. Als opleider op het gebied van digital, marketing, cx, data & communicatie verzorgt Beeckestijn regelmatig online clinics. Ook publiceert Beeckestijn regelmatig nieuwe whitepapers. Deze clinics en whitepapers voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden.