The New School goes “academic”

The New School goes “academic”

22-09-2021 (11:11) - Opleidingen

 The New School uit Amsterdam is begunstiger geworden van SWOCC. Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) is een wetenschappelijk kennisinstituut op het gebied van commerciële communicatie gelieerd aan de Universiteit van Amsterdam.

 
The New School krijgt hiermee toegang tot de academische kennis op het gebied van merken, marketing- en communicatie. Doel voor de Hbo-instelling is om academische kennis praktisch toepasbaar te maken en de studenten maximaal voor te bereiden op de dagelijkse communicatiepraktijk.
 
Directeur Kees Spijker van The New School: “Het communicatievakgebied staat niet stil. Gelukkig voorziet de wetenschap continue in nieuwe inzichten over de werking van merken en communicatie. We willen als The New School graag van de kennis van SWOCC gebruikmaken en daarmee professionals afleveren die optimaal zijn voorbereid op de dagelijkse praktijk.”
 

Toegang tot wetenschappelijke informatie

Als begunstiger van SWOCC krijgen docenten en studenten van The New School toegang tot alle wetenschappelijke publicaties van SWOCC. Deze inzichten zullen worden toegepast in diverse vakken die op The New School worden gegevens, zoals communicatie, marketingcommunicatie, reclamepsychologie en strategische communicatie. Daarnaast krijgen docenten toegang tot SWOCC-bijeenkomsten zoals boekpresentaties, workshops of het jaarlijkse symposium. Ook studenten krijgen de mogelijkheid om hierbij aan te sluiten. Verder krijgen studenten van The New School de mogelijkheid om via het SWOCC stage te gaan lopen.
 

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie

Stichting Wetenschappelijk Onderzoek Commerciële Communicatie (SWOCC) is een wetenschappelijk kennisinstituut op het gebied van commerciële communicatie. Met praktijkrelevantie als uitgangspunt, verzamelt en ontwikkelt SWOCC wetenschappelijke kennis over de werking van merken en communicatie. SWOCC is in 1995 opgericht op initiatief van Giep Franzen. Na veertig jaar in de reclame - o.a. als directeur en oprichter van FHV/BBDO - werd Franzen in 1990 bijzonder hoogleraar aan de Universiteit van Amsterdam. SWOCC is gelieerd aan de afdeling Communicatiewetenschap van de Universiteit van Amsterdam.

 

Guda van Noort, directeur SWOCC en professor communicatiewetenschap aan de Universiteit van Amsterdam: “Het is een goede ontwikkeling dat ook Hbo-instellingen het SWOCC weten te vinden. Het sluit aan bij onze ambitie om het vak door middel van wetenschap vooruit te helpen. De samenwerking met The New School past hier volledig in.”