Van klantinzichten naar relevantere marketing

Van klantinzichten naar relevantere marketing

27-08-2019 (16:17) - Opleidingen

De hoeveelheid beschikbare data lijkt eindeloos en het aantal bronnen groeit ook. Alleen al binnen jouw eigen bedrijf zijn er naast klant relatie data (CRM) waarschijnlijk ook webstatistieken en social media data beschikbaar. Het combineren van deze data, levert een beter klantinzicht op. Inzicht dat ons kan helpen bij strategievorming, maar ook bij het relevanter en winstgevender maken van onze (marketing) communicatie met de individuele klant. Relevantie is wat de hedendaagse klant vraagt, maar voor veel bedrijven en professionals nog onbekend terrein.
 
Om die relevantie te bereiken is meer nodig dan data op een rij zetten. Met de post-HBO opleiding Customer Insight & Data Driven Marketing van Beeckestijn Business School leer je deze informatie om te zetten naar een strategie en concrete acties. Customer Insight voegt hiermee waarde toe voor de klant en de organisatie.
 

Je leert

  • * De laatste trends en inzichten op het gebied van customer insight en data driven marketing
  • * Customer insight en data driven marketing strategie te ontwikkelen en te vertalen naar een customer insight en data driven marketing plan
  • * Data en inzichten vertalen naar customer centric marketing
  • * Hoe je de resultaten van customer insight en data driven marketing kunt meten en bijsturen
  • * Hoe je customer insight en data driven marketing goed organiseert en implementeert 
  • Je ontwikkelt je eigen customer insight en data driven marketing plan.

 

Onderwerpen tijdens de opleiding Customer Insight & Data Driven Marketing

  • * Fundament data driven marketing en customer insight, uitleg plan
  • * Cross Channel Management co-creatie
  • * Klantwaardemanagement
  • * Klantinformatie: bronnen en methoden en marktonderzoek
  • * Digital analytics
  • * Insights en meetbare succesfactoren
  • * Customer insight processen en methoden
  • * Van data en insights naar customer centric marketing
  • * Voorwaarden en organisatie data driven marketing en customer insight management
  • * Werkcollege plan: implementatie organisatie, business case, plateauplanning en scorecard. 


Voor wie is de opleiding bedoeld?

Deze opleiding is voor marketingprofessionals die betrokken zijn bij klantdata. Of het nu om verzamelen, analyseren, adviseren of onderzoek gaat. Met deze brede opleiding leer je de data driven strategie op tactisch niveau vorm te geven. Je wilt naast data driven marketing en customer insights ook kennis van processen, KPI's, cross channelmanagement en organisatie.
 

Praktische informatie

College: 10 colleges
Tijden: Avondopleiding: 18.30 - 21.30 uur en dagopleiding 09.00 - 16.00 uur (incl. lunch)
Eerstvolgende startdatum:  september 2019 
Locaties: Utrecht, Amsterdam, Leusden, Eindhoven, Rotterdam, Zwolle
Kosten: €4.140,- all in (excl BTW)
 

Meer informatie?

Ben je benieuwd of deze opleiding iets voor jou is? Lees meer over de opleiding Customer Insight & Data Driven Marketing »
 

Advies over opleidingen & trainingen

Twijfel je nog tussen opleidingen of trainingen? Of wil je weten welke opleiding het beste bij jou past? Volg dan een gratis proefcollege op locatie of via een webinar. Wil je liever persoonlijk opleidingsadvies? We helpen je graag tijdens een persoonlijk adviesgesprek. Onze opleidingsadviseur Nicole beantwoordt al je vragen en geeft advies over jouw opleidingsmogelijkheden. Aan de hand van je carrièrewensen, achtergrond en leerdoelen kijken we welke opleiding voor jou geschikt is.
 

Over Beeckestijn Business School

Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, online communicatie & customer management en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen op verschillende niveaus. Naast het geven van opleidingen op post-HBO en postdoctoraal niveau, biedt Beeckestijn Business School ook korte opleidingen die verdieping bieden binnen een vakgebied en op maat gemaakte in-company trajecten.
 
Beeckestijn geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen. #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.