Zet social media in vanuit strategie

Zet social media in vanuit strategie

06-08-2019 (14:34) - Opleidingen

Social media zoals LinkedIn, Facebook, Instagram, Pinterest en YouTube zijn niet meer weg te denken. De ontwikkelingen gaan razendsnel en vragen erom dat je continu je strategie aanpast en de innovaties weet te vertalen naar kansen voor jouw organisatie.
 
In de post-HBO opleiding Social media van Beeckestijn Business School leer je vanuit strategie social media zo in te zetten dat het een waardevolle bijdrage levert aan je doelstellingen. Je leert alles over de social media mix en hoe je deze het beste kunt inzetten. Het uiteindelijke doel is om je organisatie te brengen naar social business, een organisatie waarbinnen social volledig is geïntegreerd in het denken en doen van haar medewerkers.
 

Je leert

De laatste trends, ontwikkelingen en inzichten op het gebied van social media 
De rol van social media binnen de customer journey 
Een social media strategie te formuleren en vertalen naar een concreet social media plan 
Het belang van een goede content strategie 
Hoe je de social media mix optimaal inzet om je doelstellingen te bereiken 
De belangrijkste KPI’s voor social media en hoe je de resultaten kunt meten en bijsturen 
De belangrijkste tools en middelen op het gebied van social media 
Hoe je social media goed organiseert en implementeert binnen je organisatie
 

Onderwerpen tijdens de opleiding Social Media

 
Module 1 - Social media stratgie & plan 
Social Media strategie & plan
Contentstrategie, blogs en live content
 
Module 2 - Tactiek & social media mix 
Social Advertising, Facebook & retargeting
Communities en influencer marketing
Video marketing, vlogs en Youtube
Instagram, Pinterest & Snapchat
Linkedin & Twitter
 
Module 3 - Organisatie, implementatie en werkcollege 
Social Analytics, KPI's & accountability
Social Media organisatie en implementatie & werkcollege
 

Voor wie is de opleiding bedoeld?

De opleiding Social Media is bedoeld voor iedereen die een volwaardig gesprekspartner en deskundige wil worden op het gebied van social media. Je wilt je huidige kennis verbreden en verdiepen en deze graag toepassen in praktijk.
 

Praktische informatie

College: 9 colleges
Tijden: Avondopleiding: 18.30 - 21.30 uur en dagopleiding 09.00 - 16.00 uur (incl. lunch)
Eerstvolgende startdatum:  september 2019 
Locaties: Utrecht, Amsterdam, Leusden, Eindhoven, Rotterdam, Zwolle
Kosten: €4.140,- all in (excl BTW)
 

Meer informatie?

Ben je benieuwd of deze opleiding iets voor jou is? Lees meer over deze opleiding »
 

Advies over opleidingen & trainingen

Twijfel je nog tussen opleidingen of trainingen? Of wil je weten welke opleiding het beste bij jou past? Volg dan een gratis proefcollege op locatie of via een webinar. Wil je liever persoonlijk opleidingsadvies? We helpen je graag tijdens een persoonlijk adviesgesprek. Onze opleidingsadviseur Nicole beantwoordt al je vragen en geeft advies over jouw opleidingsmogelijkheden. Aan de hand van je carrièrewensen, achtergrond en leerdoelen kijken we welke opleiding voor jou geschikt is.
 

Over Beeckestijn Business School

Beeckestijn Business School is hét opleidingsinstituut voor online marketing, online communicatie & customer management en combineert strategie, theorie en praktijkkennis in kortdurende, praktische opleidingen op verschillende niveaus. Naast het geven van opleidingen op post-HBO en postdoctoraal niveau, biedt Beeckestijn Business School ook korte opleidingen die verdieping bieden binnen een vakgebied en op maat gemaakte in-company trajecten.
 
Beeckestijn geeft regelmatig clinics over diverse onderwerpen en publiceert regelmatig nieuwe kennisdocumenten in de vorm van whitepapers. Deze clinics en whitepapers zijn voor iedereen gratis bij te wonen of te downloaden via de site van Beeckestijn Business School. Beeckestijn Business School doet dit in het verlengde van haar opleidingen. #kennisdelen gaat verder dan alleen de opleidingen en de bijhorende colleges.